Jesteś tutaj: Katalog Sklepów Internetowych » Wiadomości » Łazienka z internetu

News

 

Łazienka z internetu - poniedziałek, 18 lutego 2008

Coraz większa ilość wyposażenia łazienkowego w Polsce trafia do swych użytkowników za pośrednictwem sklepów internetowych. Pomimo tego, że jego znakomita większość jest wciąż sprzedawana tradycyjnymi kanałami, bez wątpienia jednak sklepy internetowe w dłuższym okresie są w stanie zmienić obecny kształt sfery dystrybucji – Andrzej Topczewski, miesięcznik branżowy Łazienka.

Z pośród wszystkich istniejących na rynku internetowym podmiotów deklarujących sprzedaż wyposażenia do łazienek, tylko około 10 można zaliczyć do sklepów internetowych z prawdziwego zdarzenia. Zdecydowana większość mimo deklaracji prowadzenia sprzedaży za pośrednictwem sieci nie robi tego.

Twórcami, właścicielami i pracownikami internetowych sklepów z łazienkami, są zwykle osoby związane z branżą łazienkową od kilkunastu lat (często byli pracownicy dużych firm handlowych, bądź też producentów lub importerów), które w pewnym momencie uznały rozwój internetowego handlu za dużą szansę zwiększenia sprzedaży.

- Przekonaliśmy się, że internet jest świetnym sposobem sprzedaży wyposażenia łazienek, zapewniającym w zasadzie nieograniczony asortyment oferowanych towarów. Wieloletnie doświadczenie i ciągłe szkolenie naszych handlowców zapewnia rzetelną i profesjonalną obsługę nawet najbardziej wymagających klientów. Każdy ze sprzedawanych przez nas produktów posiada gwarancje polskich dystrybutorów. W związku z dużym zainteresowaniem klientów otwieramy kolejne biuro handlowe we Wrocławiu - mówi Tomasz Wersel, współwłaściciel firmy MegaŁazienki i sklepu internetowego megalazienki.pl.

Wolumen sprzedaży wyposażenia łazienkowego docierającego do klientów za pośrednictwem sprzedaży internetowej, czy choćby nawet jego udział w sprzedaży ogółem jest bardzo trudny do oszacowania. Niemniej jednak znakomita większość przedstawicieli czołowych sklepów internetowych deklaruje w ostatnim czasie znaczny wzrost obrotów. Ciągle wzrasta również sama liczba takich sklepów. Jednocześnie sami przedstawiciele sklepów internetowych twierdzą, że przepływa przez nie wciąż jedynie wycinek oferty trafiającej do polskich klientów. W pierwszym rzędzie sprzedaż internetowa dotyczy armatury, która przy swych niewielkich, korzystnych z logistycznego punktu widzenia wymiarach jest stosunkowo kosztowna. Podążają za nią pozostałe elementy wyposażenia łazienek z kabinami prysznicowymi, wannami, a nawet płytkami ceramicznymi.

Bardzo istotnym elementem przemawiającym za sprzedażą w sieci jest cena. Daleko posunięta minimalizacja kosztów związanych z logistyką, a zwłaszcza z eksponowaniem towaru i obsługą klientów pozwala sklepom internetowym na znaczną redukcję ceny; średnio nawet do 20%, co przy droższej ofercie oznacza spore oszczędności. Sklepy internetowe ponadto godzą się na niskie marże, co ma duże znaczenie w wyższych segmentach rynku. Oznacza to, że skorzystanie ze sklepu internetowego z punktu widzenia ich klientów daje możliwość zaoszczędzenia nawet kilkuset złotych przy zakupie jednej tylko baterii. Co warte podkreślenia, internetowi klienci nabywają z tytułu zakupu te same prawa do reklamacji i gwarancji na dany towar co tradycyjny klient.

Podobne

Kupujesz poza naszym krajem, zapłacisz podatek - poniedziałek, 10 grudnia 2007
Zakupy w USA - poniedziałek, 10 grudnia 2007
Najtaniej w Internecie - poniedziałek, 10 grudnia 2007
Sklepy internetowe - Tu liczy się wygoda i czas - niedziela, 02 grudnia 2007
Polski internauta na zakupach. - czwartek, 15 listopada 2007

Reklama

Partnerzy

Porównywarka cen
Porównaj ceny, znajdź promocje
Sklepy internetowe i markety
Okazje.info.pl