Rynek smartfonów zdominowany jest przez Samsung i Apple, natomiast Sony chciałoby zostać trzecim producentem smartfonów na świecie. W obliczu wzrostu innych marek, takich jak Huawei i Xiaomi, czy ma na to szansę? Serwis Sony odpowiada! Kiepskie wyniki finansowe Sony – Serwis Sony. Niestety ostatnie wyniki sprzedażowe marki wyraźnie pokazują, że sprzedaż spada. Niedawno Sony opublikowało swoje wyniki za cały 17 rok fiskalny, który zakończył się 31 marca 18 roku. W porównaniu do ubiegłego roku, sprzedaż działu mobilnego spadła o 5% do prawie 724 mld jenów. W 2016 roku zysk operacyjny wyniósł 10, 2 mld jenów. Z kolei w 17 roku dział zanotował stratę na poziomie 27, 6 mld jenów. Prognozy pokazują, że w 2018 roku sprzedaż spadnie o 12% do poziomu 640 mld jenów. W 16 roku sprzedano 14, 6 mln sztuk smartfonów. Jednak już w 17 roku 13, 5 mln, a na 2018 rok szacuje się sprzedaż na poziomie 10 mln sztuk. Dla porównania, w najlepszych latach Xperii, czyli 13-14, sprzedaż kwartalna wynosiła między 10 a 12 mln sztuk. Sytuacja odbije się echem na serwisach Sony i naprawach telefonów
Tendencje spadkowe – Naprawy Sony
W czwartym kwartale ubiegłego roku zostało sprzedanych tylko 4 mln sztuk Xperii, gdzie w tym samym okresie konkurencyjny Huawei sprzedał 40 mln sztuk swoich urządzeń. W całym 17 roku zostało sprzedanych aż 1, 5 mld nowych smartfonów, więc udział japońskiego producenta wyniósł zaledwie 0, 9 %. Mimo to, Sony wciąż zarabia na swoich smartfonach. W 17 roku było to w przeliczeniu ok. 150 mln złotych. Trzeba też pamiętać, że Sony to nie tylko smartfony. Konsole do gry PlayStation oraz nowoczesne telewizory, po za działem mobilnym, to one zarabiają na markę. Niejeden serwis telefonów Sony, zaczyna stawiać na inne marki.
Przyczyny spadku – Serwisu Sony
Co może być przyczyną tak dużego spadku? Serwis Sony przyznaje, że nie reaguje wystarczająco szybko na zmiany na rynku. Przede wszystkim chodzi o średnioterminowe planowanie produktu i dłuższy proces designu i produkcji. Dopiero rok po pojawieniu się wyświetlaczy o proporcjach 18:9 w Samsung Galaxy, Sony odpowiedziało. Z kilkuletnim opóźnieniem na rynku pojawił się też smartfon Sony z podwójnym aparatem, ale też design urządzeń na przestrzeni lat się nie zmieniał.
Wodoodporne smartfony Sony w reklamach
Japoński producent w reklamach swoich urządzeń pokazuje smartfony całkowicie zanurzone w wodzie. Jednak Sony z czasem zaczął odradzać pływanie ze smartfonem, a mówi jedynie o ochronie w czasie deszczu czy wylaniu płynu na sprzęt. Na stronie sony można przeczytać „Klasyfikacja IP urządzenia została sprawdzona w warunkach laboratoryjnych w trybie gotowości, dlatego nie należy używać urządzenia pod wodą (na przykład robić zdjęć)”. Nie należy robić zdjęć urządzeniem podczas przebywania pod wodą, w tym podczas nurkowania i snorkelingu. ”
Nawet dodatkowe atuty, nie pomagają marce na podwyższenie pozycji na rynku smartfonów.